Je hebt gisteren de tekst gelezen over Jeremia 6:16 en de overdenking bij kruispunten in je leven. Misschien heeft dit je tot nadenken aangezet. Om nou te voorkomen dat je gedachten hierover wegzakken of onoverzichtelijk worden, is de challenge van vandaag: een e-mail of brief schrijven aan God. 

Wat komt erin?
Misschien heb je door de tekst van gisteren een heleboel vragen. Of is het voor jou nu wel extra duidelijk en weet je wat je te doen staat. Het beste is in ieder geval er gelijk iets mee te doen. Schrijf al biddend een e-mail (als je het op je telefoon/tablet wilt doen) of brief aan God over jouw kruispunten en je gevoelens en vragen die daarbij zijn ontstaan. Schrijf ook over je eigen verlangens en je wensen. Sluit af met de vraag of Hij je wil leiden, wijsheid wil geven en of Hij dingen wil gaan laten zien over de beste keuze in jouw situatie, een deur geeft die opengaat of andere dingen die jou gaan helpen. Mail jezelf deze e-mail aan God of bewaar de brief in een envelop op een plek waar je hem weer terug kunt vinden (ik ben namelijk iemand die vaak van alles ergens in stopt en weglegt maar vervolgens niet meer weet waar…).

Tip: schrijf deze tekst bovenaan je brief. Zodat je als je het moeilijk krijgt even terug kunt kijken naar deze belofte!

Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jeremia 29:11

Misschien is het even lastig dat de kruispunten zo duidelijk zijn geworden. Maar je doet het hartstikke goed en het is juist super dapper en sterk om jouw gedachten, gevoelens en wensen te uiten bij God! Met dat wat je Hem aanreikt in gebed en in contact met Hem, daar kan en gaat Hij echt iets mee doen.

U, Heer, bent goed en tot vergeving bereid,
uw trouw is groot voor ieder die u aanroept. Psalm 86:5

Pak de brief er over een tijdje nog eens bij en kijk wat er dan duidelijk is geworden over je kruispunten. Waar heeft God iets gedaan? Wat is er veranderd? Misschien zijn sommige dingen meer voor de lange termijn. Blijf dan bidden voor inzicht en verandering. Hoe dan ook: het zal mij niet verbazen dat er op een bepaald punt beweging is gekomen!

Tip: noteer de verschillende gebieden waarover je kruispunten gaan. Bijvoorbeeld werk, financiën, relatie, kinderen, kerk, bediening etc. Gebruik de notities als gerichte gebedspunten en zoek er eventueel passende, ondersteunende Bijbelteksten bij. Bidden vanuit het Woord is super krachtig! Daarover volgende week meer.

Onthoud dat je Zijn geliefde dochter bent, Hij het beste voor je wil en er door Jezus onuitputtelijke genade en vergeving is. Juist omdat je zo kostbaar bent, zijn kruispunten soms zo ontzettend rot! Ik weet er alles van.

Veel zegen en succes met deze opdracht.

Liefs Daniëlle

Daniëlle Koudijs
| Oprichtster van Power to the Mama's | Moeder van twee | Getrouwd met Jos | Liefhebber van dure Italiaanse wijn | Ondernemend | Houdt van schrijven en aanbidden |

Nee, we gaan je niet spammen. Echt niet. Als je jouw e-mail achterlaat krijg je de tofste updates als eerste toegestuurd. Beloofd! Wil jij ze ontvangen? :-)

Het is gelukt! Check nog wel even je spambox. Dikke kans dat je daar de bevestiging vindt. Nog wel even lezen voordat je hem wist. ;-)