Tof dat je het leesplan over dankbaarheid en gebed hebt gelezen!
Wat is jouw dankpunt? Deel het hieronder in het reactieformulier! Je e-mailadres wordt overigens niet getoond.

Wil je meer doen met Dank & Gebed? Dan is het Dank & Gebedsboek (voor vrouwen) of de Mom’s Prayer Challenge (voor moeders) iets voor jou! Ook hebben we een tof membership waarmee je als moeder geïnspireerd blijft en zijn er verschillende masterclasses die je kunt bezoeken.

Kijk maar eens rustig wat we hebben! 

Ga direct naar:

Dank & gebedsboek 

Moms Prayer Challenge

Wat is jouw dankpunt?

86 Reacties

  1. Lianne

    Dat de jongens heerlijk samen buiten spelen in dit prachtige weer. En… dat de jongste na 19 maanden eindelijk doorslaapt en wij dus ook weer bij kunnen tanken.

    Antwoord
    • Woutera

      Dat ik nog leef! Daar waar er elke dag zo veel mensen sterven. En het prachtige weer elke dag sinds de scholen dicht zijn!

      Antwoord
      • Esther

        Dankbaar voor mij kinderen.
        En God ons dingen heeft gegeven kleine dingen van dankbaarheid.. Dat wij zo mooi natuur hebben .
        Wat is God groot adembenemend.

        Antwoord
        • Jacob

          Mijn grootste dankpunt is de relatie met mijn vrouw & kinderen. Ook een dankpunt is dat de corona in mijn omgeving nihil is.

          Antwoord
          • Moniwue

            Dankbaar voor Zijn liefde voor mij. Dat ik ondanks al mijn fouten bij Hem terug mag keren. En dankbaar voor mijn gezondheid in deze Covid tijd.

          • Anneke

            Mijn grootste dankpunt is de zegen die ik krijg dag op dag voor mijn prachtige gezin , dat ik mag werken en nog steeds gezond ben!

        • Marijke

          Dat ik genezen ben van covid 19,ook a ben ik 63 en dat het herstel zo goed verloopt.
          Voor al waar God in voorziet.

          Antwoord
        • Juliette

          Ik ben iedere dag weer dankbaar voor de nieuwe dag die de Heer ons geeft. Ondanks mijn chronische pijn kan ik genieten van de kleine dingen, iedere dag opnieuw. Dankbaar voor mijn geweldige man en 3 dochters. Dankbaar voor onze fijne kerk en de lieve mensen die we daar hebben leren kennen! En dankbaar voor de band tussen mij en mijn zus, zij is mijn grote steun en toeverlaat!

          Antwoord
        • Sabrine

          Ik dank Hem voor mijn gezin en dat ik tot Hem kan bidden

          Antwoord
      • Godloves

        Dat we 5 maanden geleden een kerngezonde dochter hebben gekregen uit Zijn Hand!
        Hij leidt ons leven ook op donkere momenten en momenten dat we Hem niet dichtbij ervaren!

        Antwoord
      • Kitty Cohnen

        Dat god mij geneest en hij mij rust en vrede geeft die ongekend is. Ik ben dankbaar voor mijn man en zoon en onze moeders en dat god ons beschermt en door deze pandemie leidt.

        Antwoord
      • Astrid Withaar de Jong

        Ben dankbaar dat we het samen ( mijn man en ik) zo goed en fijn hebben, goed gezond zijn, werken kunnen maar ook heerlijk genieten kunnen in ons vakantiehuisje en de natuur daar, in deze corona- tijd.

        Antwoord
      • hg van Haaften

        Dankbaar dat God er was, is en komt. Hij weet alles niets is voor Hem verborgen.
        HIj is gekomen om te redden wat verloren was, te zoeken wat verdwaald was, bevrijden wat gebonden was. Dankbaar

        Antwoord
    • Bien

      Dat we mogen weten dat Zijn hand ons nooit loslaat en we altijd bij Hem mogen schuilen. We hoeven het niet alleen te doen… ik merk ook dat ik dankbaar ben voor alle initiatieven, alle steun die mensen nu laten zien en hoe er ondanks deze crisis, of juist nu, zoveel naastenliefde is. Dan weet ik dat God zo dichtbij ons allemaal is!

      Antwoord
    • Loïs

      Dat God sterke vriendschaps- en familiebanden geeft en ons in moeilijke tijden laat zien wat waardevol is.

      Antwoord
    • Henri

      Dat mijn kleindochter mijn benen vastpakte. We hebben al een tijd niet geknuffeld i.v.m. het Corona virus.

      Antwoord
      • Janine

        Dankbaar voor mijn gezin. Mijn lieve man en kinderen. Daar God laat merken dat Hij erbij is.

        Antwoord
    • Miranda

      Dat mn zorgen over mn lijf ongegrond waren en dat ik On geweldig geZIN HEB DE LIEFDE AMEN

      Antwoord
    • Silvia Neijman

      Dat ik mag weten, voelen, en beleven dat God een God van Liefde is, dat hij voor mij zorgt. Dat ik alles bij Hem mag brengen met Hem mag delen, in goede maar nog dieper in slechte tijden. Hij is er altijd bij! Hij weet wat wij nodig hebben.Dank U wel Vader dat ik door het Heilige bloed van Jezus Christus schoongewassen ben van alles wat niet van U was,dat ik met Hem gekruisigd ben en na 3 dagen met Hem de dood heb overwonnen!! Dat ik door Jezus Christus mijn redder Uw geliefde kind mag Zijn.Aan U komen alle Lof Eer en aanbidding toe in Jezusnaam Amen!!

      Antwoord
    • Ellen

      Dat Onze Vader deze week elke nieuwe dag kracht en moed gaf on de dag met blijdschap aan te kunnen gaan!

      Antwoord
    • Ron

      Dat door God’s kracht de verhuizing van mijn zus goed is gegaan. Prijs de Heer.

      Antwoord
      • Agnes

        Dat ik Gods stem mag verstaan, dat Hij mij weer kracht en een standvastige geest heeft gegeven. Dat Het licht weer schijnt in mijn leven. Mijn inspiratiebron
        Dankbaar

        Antwoord
    • Louise

      Dat mijn moeder Corona had, bijna niet ziek is geweest en dat de rest van het gezin negatief werd getest!

      Antwoord
    • Amanda

      Dat het thuis zo lekker loopt nu we met zijn 5en thuis zijn vanwege de harde lockdown.. daar ben ik God dankbaar voor.

      Antwoord
    • Vandebuerie carine

      Dat in een week tijd mijn dochter haar appartement heeft kunnen verkopen die sind September te koop stond en direckt een huis gevonden heeft wel nog wat werk aan. En dat de lening toch nog goedkeurt is en we als het God Belieft woensdag kunnen tekenen ( het klinkt mischien raar maar mijn dochterhaar appartement ligt vlak in stad en ik hou mijn Hart vast voor dit weekend want relschoppers hebben via social media over heel België opgeroepen om te betogen tegen Corona daarom ben ik blij dat ze daar weg gaat de angst zit er diep in.

      Antwoord
    • Ingrid

      Ik ben dankbaar en blij dat hij altijd aan mijn zijde is in goede en slechte tijden. Ik ben dankbaar voor de genezing van mijn moeder, broer en ik. Ik ben dankbaar voor de inzichten die hij mij heeft. Ik ben hem dankbaar voor de begeleiding van mijn zoon in zijn leven
      Ik heb zoveel om dankbaar voor te zijn. Dank u lieve vader.

      Antwoord
  2. Marjo

    Ik dank God voor mijn man en 2 kinderen die we hebben gekregen. De spannende tijd waar we in leven maakt me extra dankbaar voor mijn gezin. Dank U God voor Uw liefde

    Antwoord
    • Eveline

      Dat God altijd op het juiste moment laat zien, Ik ben er.

      Antwoord
  3. Erica

    Dat mijn man weer aan de beteren de
    Hand is

    Antwoord
    • Willeke

      Ik dank God voor de gezondheid van onze familie en dat Gods voorziet in wat we nodig zijn.

      Antwoord
    • Teunie

      Mij grootste dankpunt is deze week dat we weer een kleinkind mogen verwachten dat dit wondertje groeit in ons dochter d’r buik

      Antwoord
    • Hans

      Dat mijn buurman na drie weken weer van de Intensive Care af is.

      Antwoord
  4. Erika

    Ik dank God voor mijn lieve man, dat we weer gezond zijn en ik weer aan het werk kan. Voor zoveel lieve mensen om ons heen. Maar vooral voor Zijn genade.

    Antwoord
    • Ine

      Dat we gaan verhuizen en dat God alles heeft voorbereid voor de verhuizing en dat alles in een rustig vaarwater gaat. We gaan de badkamer gedeeltelijk renoveren en wordt er door God bij bepaald wat we moeten doen. Zo geweldig als je God bij alles betrekt, Hij maakt het duidelijk door zijn Heilige Geest.

      Antwoord
  5. Geertje

    Ik ben dankbaar voor het nieuwe leven dat we van God hebben gekregen en dat we hier met pasen weer bij stil mogen staan. Dankbaar ben ik ook voor het prachtige weer de laatste tijd. Ik hou van de natuur!

    Antwoord
  6. Sofietje Pasoe

    Ik dank God voor mijn leven en dat van mijn kinderen. Ondanks alles ik iedere dag weer door Zijn genade en liefde mag leven. Alle eer en glorie komt Hem toe in Jezus Naam.

    Antwoord
    • Kenmeleen

      Dat ik deze week twee dames uit mijn connectgroep veel beter heb leren kennen. Voor de 6e verjaardag van mijn dochter en haar blije kop te zien

      Antwoord
  7. Janny Bergman

    Ik dank God voor bewaring van onze geliefden voor alle gevaar en zeker voor de corona die rondwaart. Maar bovenal voor Jezus volbrachte werk aan het kruis voor ons en overwinning op de dood.

    Antwoord
    • Jet

      Dankbaar dat de lente weer begonnen is, de zon volop schijnt, de vogels om ons heen fluiten. Zeker een reden tot dankbaarheid!

      Antwoord
      • MVDV

        Dankbaar dat ik voor het eerst, sinds jaren door depressie, weer een gevoel van geluk/ dankbaarheid mocht ervaren.

        Antwoord
        • Daniëlle Koudijs

          Wauw wat bijzonder om te lezen. Is dat tijdens het leesplan gebeurd? Ik bid dat je nog veel meer momenten van geluk en dankbaarheid mag gaan ervaren en dat de depressie, in Jezus’ Naam, verdwijnt. Lieve groet, Daniëlle

          Antwoord
          • Diana

            Dat God zichzelf aan mij openbaart, door situaties, vragen en wijst Hij mij de weg die ik moet bewandelen.

  8. Cendy

    Ik dank God voor de kracht die Hij mij geeft. Hij is inderdaad mijn rots geweest

    Antwoord
  9. Henriette

    Ben dankbaar dat we gezond zijn en elke dag weer wakker mogen worden in de wetenschap dat we in vrijheid mogen getuigen dat God er altijd is, nu en tot in Eeuwigheid. Een schuilplaats voor altijd. Hoe prachtig en troostend is dat!

    Antwoord
    • Corine

      Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, want er is zoveel om voor te danken. Grote dingen, zoals onze trouwdag, we waren 23 jaar getrouwd vorige week, of de mooie avondwandeling en het mooie gesprek met mijn vriendin, mijn broertje en gezin zijn gezond uit echt opgesloten quarantaine in China, maar ook de kleine dingen, ik heb mama (74) haar Skype kunnen fixen en we kunnen nu skypen en elkaar toch zien, mijn leerlingen blij gemaakt met kaartjes in de brievenbus, vriendinnen blij gemaakt met kleine cadeautjes. En zo voort enzovoort…. Wat ben ik gezegend.

      Antwoord
  10. Adriana van den Bosch

    Dat ik elke dag gezond ben,dat is
    In deze situatie van corona, het aller belangrijkste.
    En dat alles snel weer terug naar het normale leven kunnen keren, maar dat kan misschien nog wel een tijdje duren.
    Weer kunnen werken, kerk diensten bij wonen, en bij vrienden en kennissen en familie op bezoek gaan.

    Antwoord
  11. Simone

    Ik ben God dankbaar voor
    Zijn bescherming,
    liefde en wijsheid.
    Hij geeft mij rust en kalmte ondanks alle situaties.

    Antwoord
  12. Yvonne

    Ik ben God dankbaar dat onze hele familie nog steeds gezond is en het ons aan niets ontbreekt. Dat ik weet dat Hij nabij is ondanks dat er zoveel om ons heel gebeurt. Zijn liefde houd ons op de been. Dank u Vader voor uw genade. Amen.

    Antwoord
  13. Eveline Keijsers

    Ik ben dankbaar voor mijn lieve man, mijn werk met de dak-en thuislozen & vluchtelingen, mijn familie & vrienden. Voor Gods liefde.

    Antwoord
  14. Sabine

    Dat ik de film the passion of the christ heb gezien waardoor ik eindelijk realiseer dat God van me houdt en dat ik onberispelijk voor Hem ben. Dat Hij alles al nieuw heeft gemaakt, dat hij Jezus in mij ziet en dat Hij als ik bid Jezus in mij hoort.

    Antwoord
  15. Monique

    Voor onze gezondheid en liefde en vriendschap onder elkaar.

    Antwoord
  16. Rfm

    Ben dankbaar dat na zoveel erge zondes te hebben gedaan God mij uit de donkerste dal van mijn leven heeft gehaald en mij bij zijn kudde heeft gebracht. Ik was ver van hem verwijderd maar een Vader gaat op zoek naar zijn kind en ik mocht terugkomen. Zijn Liefde en Genade daar ben ik dankbaar voor

    Antwoord
  17. Miluska

    Ben dankbaar voor God zijn genade.

    Antwoord
  18. Patricia

    Ik ben dankbaar voor Gods mooiste geschenk, mijn prachtige dochter en dat Hij ons beschermt en lief heeft. Dat hij elke keer voorziet en we kunnen altijd op Hem bouwen en vertrouwen. Hij geeft hoop en onvoorwaardelijk liefde. Hij geeft rust en vrede. Dat de Here Jezus elke dag met ons mee wandelt en voor ons is. Dankbaar voor onze gaven en dat de Here Jezus onze Verlosser is. En dat we elke dag gedragen worden door onze Vader en dat Hij altijd op tijd is. Dankbaar dat we gezegend zijn en dat we elke dag genieten van Zijn aanwezigheid en genade. Amen!

    Antwoord
  19. Adriana

    Mijn dankbaarheid dat ik er voor mijn zieke zusje mocht zijn.

    Dankbaar dat hij mij mensen heeft gestuurd die ik mocht helpen. Dat ik getest mocht worden.

    Dankbaar dat hij in mijn leven is.

    Dankbaar voor de nieuwe dag.

    Antwoord
  20. Marjorie

    Ik ben dankbaar dat ik voorlopig een dak boven mijn hoofd hebt voor mij en me kinderen. En ik weet zeker dat God voor mij zal zorgen en dat Ik heel gauw een woning zal vinden. Ik dank Hem alvast daarvoor. Ik dank dat ik het reeds ontvangen hebt . Groot is de Heer. En ik zal Hem blijven loven en prijzen. Want Hij is een machtige Heiland..

    Antwoord
  21. Simon Tahamata

    Ik ben dankbaar dat Hij mij mijn gezin en familie heb gegeven. Ik ben dankbaar voor zijn goedheid en liefde en dat ik altijd op Hem mag vertrouwen. Ik dank De Here voor de wijsheid, de leiding en de kracht, zijn liefde, goedheid en het vertrouwen

    Antwoord
  22. Judith

    Dankbaar dat God er altijd is..Hij is trouw ook op momenten dat ik Hem niet voel of ervaar. God geeft mij kracht en vreugde om al 4 jaar alleen voor mijn 4 thuiswonende kinderen te zorgen. Dat we allemaal gezond zijn. Dat ik met al mijn5 kinderen zo’n goed contact heb, dat ik een fijne kerk heb, vriendinnen, broeders, zusters, familie. Dat ik antwoord op gebeden zie. Dat de vogels fluiten, dat ik een getuigen voor anderen mag zijn van wat Jezus allemaal doet. En dat ik als juf na een lange tijd weer kinderen in de klas heb. (coronatijd)

    Antwoord
  23. MB

    Ik dank voor verlangen naar de toekomst.

    Antwoord
  24. Shana

    Dankbaar dat ik terug naar mijn klas mocht gaan en mijn leerlingen opnieuw ‘echt’ mocht lesgeven.

    Antwoord
  25. Fj

    Ik kan zoveel dingen opnoemen waar voor ik dankbaar. Maar specifiek voor deze week ben ik Dankbaar voor genezing van jaloerzie.

    Antwoord
  26. Anniek

    Ik ben dankbaar dat na vele gebeden het contact met mijn broer en schoonzus weer is teruggekomen. Iets wat ik zelf begon op te geven, is door de HEERE nieuw leven ingeblazen.

    Antwoord
  27. CT

    Dat ik weken zocht naar werk en nu op sollicitatie gesprek mag en ik geloof er op dat het mijn baan word en dat ik een oplossing krijg van mijn grootste onzeker punt (Mijn huid )

    Antwoord
  28. Trude

    Dankbaar dat God er altijd is ten alle tijden.
    Mij openbaringen geeft mij helpt met mijn bedrijf.
    Ben dankbaar voor mijn vader, moeder en broers en alle goede mensen de hij op mijn pad brengt.

    Antwoord
  29. Lut

    Danken en gebed dat is een super match, Zijn Woord zou ik niet kunnen missen het helpt me om alert te blijven in de noodzakelijke dingen en momenten van het leven. Danken doen we nooit teveel en bidden dikwijls te weinig! Een werkpuntje voor mij.

    Antwoord
  30. Ellen

    Dank je wel voor dit leesplan!
    Het was erg bemoedigend, en heeft mij weer stil gezet, en dichter bij God gebracht.
    Dankbaar voor onze gezondheid en dankbaar dat mijn man (ondanks de tijd waarin we nu leven) toch nog steeds wat mag verkopen in onze meubelwinkel…
    Dat God toch nog klanten stuurt, daar zijn wij dankbaar voor.
    En dankbaar dat onze oudste zoon is geslaagd voor zijn havo diploma, en dat onze tweeling overgaat naar 4 mavo.

    Antwoord
  31. Lionel

    Dat ik heb leren vechten met de machtigste wapen namelijk LIEFDE.

    Antwoord
  32. Ferre

    Ik ben dankbaar om de mooie teksten in dit leesplan omdat ik er mezelf helemaal in kan terugvinden in alle nederigheid.

    Antwoord
  33. Hilly

    Ik ben de Here super dankbaar dat we afgelopen zaterdag ons 35 jarig huwelijk mochten vieren, samen met de kinderen. Wat een dag vol blijdschap en dankbaarheid. Dat er nog vele jaren mogen volgen samen met de Here verbonden.

    Antwoord
  34. Job

    Ik ben super dankbaar dat ik een lieve vriendin ben tegen gekomen die me weer dichter bij God heeft gebracht en met wie ik samen kan geloven.

    Antwoord
  35. Marijke

    Ontzettend dankbaar voor de geboorte van onze zoon, dat het goed is gegaan ondanks complicaties.

    Antwoord
  36. Anita

    Ik ben dankbaar dat de verblijfsvergunning aanvraag voor mijn vriend is goedgekeurd en dat we vanaf januari permanent samen zullen zijn.

    Antwoord
  37. J

    Dankbaar voor de tijd met mijn dochter op mijn vrije dGen , en het voelen dat God mij elke keer weer sterker maakt

    Antwoord
  38. Marsha

    Ik ben dankbaar voor dit leesplan en de rust om het te lezen. Het las heel fijn en was herkenbaar.
    Dank voor je openheid!

    Antwoord
  39. Inge

    Ik ben dankbaar dat God zich laat zien in Zijn trouw. Na maanden van tobben, pijn vermoeidheid en behandelingen ondergaan aan mijn kaak, tanden lijkt de zoveelste kuur nu echt schoon schip te gaan maken met de bacterie die er woedt. God bepaalde me steeds bij Psalm 27: De Heer is mijn licht en mijn heil voor wie zou ik vrezen, de Heer is mijn levenskracht voor wie zou ik bang zijn. Én het laatste vers, wat ik best lastig vond en vind, wacht op de Here, wees sterk en moedig, ja wacht op de Here. Ik ben er nog niet, de pijn is er nog, het ongemak, de vermoeidheid. Ik ben gewoon dankbaar dat God me draagt en helpt geduld te hebben Ik dank God voor weer een nieuwe dag

    Antwoord
  40. Roxane

    Dankbaar dat ik en mijn dierbaren nog gezegend en gezond zijn en dat ik mijn moeder die in een verzorgingshuis woont nu weer mag bezoeken dat ze zich niet laat ontmoedigen door deze pandemie en gelooft dat God over ons alle waakt “bless you all pray and stay safe”

    Antwoord
    • Daniëlle Koudijs

      Bless you too! Zegen, Roxane!

      Antwoord
  41. Max Brinksma

    Dat ik iedere dag kan genieten dat de Heer in mijn omgeving is, dat ik met al mijn zorgen bij hem terecht kan. Dat God me door het overlijden van mijn vrouw door deze moeilijke periode heen loodst, en bij hem de rust kan vinden die nu zo nodig is.

    Antwoord
    • Daniëlle Koudijs

      Veel zegen Max, in gedachten en gebed bij jou!

      Antwoord
  42. P.

    Afgelopen jaar borstkanker gehad en God zo dankbaar dat Hij mij elke dag weer kracht geeft om te mogen genieten. Het mooie te zien van de natuur die Hij ons geeft, mijn man, onze kinderen en kleinkinderen. Zo troost rijk en dankbaar dat God er (ook) voor mij wil zijn.

    Antwoord
  43. Agnita

    Dat God mijn vader is. En zo goed voor mij zorg. Elke dag weer

    Antwoord
  44. S.

    Ik ben dankbaar dat God ons, vooral in deze tijd beschermt tegen het kwade zodat we gezond blijven!

    Antwoord
  45. Verlinde

    Dankbaar voor ieder verse lucht die mag in ademenen en mag leven in zijn genade fijne dag en zegen

    Antwoord
  46. Carine

    Dankbaar dat God mijn naam heeft geroepen, mij heeft aangeraakt en vervuld met Zijn Heilige Geest. Gods liefde zo intens groot en onvoorwaardelijk is, dat Hij voor ons zorgt en mijn hart liefdevol heelt. Samen wandelen we op Zijn pad, Hand in hand. Hij laat nooit meer los. Zo dankbaar voor de komst van Jezus en Zijn lijden én opstanding. Wauw God is zo groot en goed. En dat Hij zich ontfermt over mijn kinderen. Hij vergeeft en maakt ons vrij, dankbaar om een kind van God te zijn❤️

    Antwoord
  47. Anoniem

    Dat God bij mij is, alle dagen tot de voleinding van de wereld. Dat het niet van mij afhangt, maar dat ik vanuit Zijn genade mag leven. In Hem is het echte geluk te vinden, Zijn vrede die alle verstand te boven gaat. En als ik het niet ervaar dat ik dan mag weten dat Hij het werk wat Hij begon nooit los zal laten❤️

    Antwoord
  48. Kaylee

    Ik ben dankbaar dat God mij steeds meer leert om voor mezelf te kiezen en mijn eigen grenzen te bewaken!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

YES! Als je jouw e-mail achterlaat*, krijg je een gratis e-book met een reflectie tool waarmee 2021 lekker kan beginnen!

*Je geeft ons toestemming maximaal drie keer per maand een Update te sturen naar het door jou opgegeven e-mailadres. Uitschrijven kan altijd. 

Het is gelukt! Je ontvangt zo gelijk het e-book in je mailbox en maximaal drie keer paar maand onze updates. Superleuk! Mocht je de Updates toch niet meer willen ontvangen, dan kun je je via de nieuwsbrief uitschrijven.