In de Bijbel staan een heleboel bijbelteksten over bidden en dankbaarheid. Vaak ook in die combinatie. In dankbaarheid zit heel veel kracht en met gebed stem je af op Gods plan en laat je Hem jouw hart zien. Gebed kan een krachtige uitwerking hebben, doorbraken geven, genezing brengen maar vooral geeft bidden een hoop rust. Denk hierbij aan Fillipenzen 4: 6-7

Wees over niets bezorgd maar vraag God wat u nodig hebt en dank Hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God die alle verstand te boven gaat uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Dat is wat gebed en dankbaarheid doen. Dankbaarheid geeft kracht, vreugde en blijdschap. En als je dank & gebed gaat combineren, ga je daar in je leven echt iets van zien. Dat geloven wij.

Wees altijd blij. Bid zonder ophouden en dank God onder alle omstandigheden. Het staat in 1 Tessalonicenzen 5:16-18.

Nou is dat altijd blij zijn erg moeilijk. Maar door bewust om te gaan met dankbaarheid en ook van de kleine dingen te genieten (zoals ook in Prediker 3:12 staat), ga je God veel meer zien in je leven.

#powerboost aan je gebedsleven

Wij weten hoe belangrijk het is om af en toe een boost te geven aan je gebedsleven. We weten ook hoe makkelijk het is om er te weinig aandacht aan te geven of om dingen te vergeten. Het leven is gewoon druk van zichzelf en kinderen vragen daar soms nog iets extra’s in.

Daarom dit dank & gebedsboek.

Elke week schrijf je dank- en gebedspunten op. Bewust beginnen we elke week met het danken voor dingen. Kleine en grote dingen zijn iets om Hem dankbaar voor te zijn. Elke week kun je daarna nieuwe gebedspunten opschrijven. En elke vier weken lees je een inspirerende quote en overdenking. En dat een jaar lang. Ik weet zeker dat als je dan na een paar weken/maanden gaat teruglezen, je gaat zien dat een aantal gebedspunten ook dankpunten geworden zijn. Een dankjewel voor elk amen dus.

We hopen het Dank & Gebedsboek begin oktober te kunnen leveren. Bestel jij hem alvast?

 

 

Daniëlle Koudijs
| Oprichtster van Power to the Mama's | Moeder van twee | Getrouwd met Jos | Liefhebber van dure Italiaanse wijn | Ondernemend | Houdt van schrijven en aanbidden |

Nee, we gaan je niet spammen. Echt niet. Als je jouw e-mail achterlaat krijg je de tofste updates als eerste toegestuurd. Beloofd! Wil jij ze ontvangen? :-)

Het is gelukt! Check nog wel even je spambox. Dikke kans dat je daar de bevestiging vindt. Nog wel even lezen voordat je hem wist. ;-)